اقتصاد

مسدود شدن درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های فروش آنلاین طلا اعتماد مردم را مخدوش کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که مسدود شدن طولانی مدت درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های فروش آنلاین طلا، اعتماد مردم را مخدوش کرده لذا لازم است که مسئولان مربوطه به مردم توضیح روشنی ارائه کنند.

سعید رحمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به مسدودشدن درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های فروش آنلاین طلا از زمان جنگ ۱۲ روزه و روزهای پس از آن گفت: اقتصاد و بازرگانی کشور به‌شدت به اعتماد عمومی، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و مردم گره خورده است. بنابراین اگر مدیریت اقتصادی کشور به گونه‌ای باشد که در اثر برخی رویدادهای اجتماعی یا سایر حوادث، ارتباط طبیعی و رو به رشد مردم با نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز مختل شود، نمی‌توان انتظار حفظ این اعتماد را داشت.
وی افزود: این اعتماد، مقدمه‌ای برای ورود سرمایه‌ها به اقتصاد و سرمایه‌گذاری در کانون‌های مالی کشور به‌منظور کسب منافع است. بنابراین اگر اعتماد و ثبات در مدیریت دچار اختلال شود، نمی‌توان انتظار داشت آن کانون اقتصادی وظایف خود در جذب سرمایه و پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی را به درستی انجام دهد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد پلتفرم‌های فروش آنلاین طلا گفت: این پلتفرم‌ها توانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کرده و بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خرد را جذب کنند اما با مسدود شدن درگاه‌های پرداخت مشکلاتی برای مردم به وجود آمد و طولانی شدن این روند موجب شده چه اعتماد صاحبان کسب و کار و چه اعتماد کاربران خرد به شدت آسیب ببیند.
وی ادامه داد: انسداد طولانی‌مدت درگاه‌های پرداخت این پلتفرم‌ها، موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردم شده است. لازم است مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط، توضیحات شفاف و دلایل روشن‌تری درباره چرایی تداوم این انسداد حتی در روزهای پس از جنگ و برنامه‌های پیش‌رو ارائه دهند به‌ویژه برای سرمایه‌گذارانی که با اطمینان وارد این حوزه شده‌اند.
رحمت‌زاده با اشاره به نقش نظارتی مجلس گفت: یکی از وظایف مجلس، پیگیری دغدغه‌های مردم است. از این رو، کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را در دستور کار دارد تا ضمن کاهش نگرانی‌های عمومی، راه‌حلی مؤثر برای حل این مشکل ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا